duminică, 4 mai 2014

Te-au omorît

Cine eşti tu să-mi rupi cerurile în două? Cine eşti să-mi transformi eroii în tragedii ambulante?
Regii devin bufoni în faţa ta, zeii se-nclină atât de tare încât cad din Rai. Cine eşti tu să îmi cutremuri mările? Cine eşti tu să îmi destrami armatele?
Apari şi dispari fără să îţi pese; te naşti şi mori din păcate şi gânduri zburătoare. Vii şi pleci ca o furtună . Îmi tulburi regatele şi te ascunzi apoi în negură, privindu-mi eşecurile constant.
Încerci să distrugi,cu chipul tău,imperii construite de femei păcătoase . Încerci să măreşti,cu vocea ta, dubiile existenţiale şi întrebările retorice. Din ce trăiești,din furia pământenilor? Din nechibzuință? Din amărăciune? Din autocompătimire?
Te-au scuipat focurile Iadului ,te-au adus aici,în faţa mea. Erai prea dur pentru ţinutul întunericului?
Îţi citesc dorinţa de a omorî în ochi;îţi închipui că îmi poţi scufunda corăbiile?
Cine eşti?  Cum iti permiţi sa ma priveşti în modul acesta? Crezi ca ma cunosti,crezi ca suntem asemanatori. Dar tu eşti doar un monstru ,eşti doar un amonit.
Şi incepi sa te temi. Incepi sa te temi ca privirea ta nu poate patrunde in interiorul meu, ca nu ma poti citi. Incepi sa crezi ca zvonurile sunt adevarate , incepi sa crezi ca nu ma poti invinge.
Te cutremuri si te rupi si te destrami in faţa-mi zambitoare. Te pierzi in ochii mei,invingatorule? Unde-ţi e puterea,unde-ţi e maretia? Te scufunzi incet-incet in pupilele mele dilatate. Iti privesti si Raiul si Iadul in acelasi timp si nu stii pe ce cale sa inaintezi.
Nu poti ramane in bratele mele pentru eternitate ,caci Infinitul ma cheama si Hades te cauta. Nu incerca sa te bazezi pe mine atata timp cat ai vrut sa ma domini,sa ma joci.
Nu ma poti manipula in asa fel incat sa te tin langa mine. Zambetul tau nu mai  functioneaza, stimulii mei nu reactioneaza la vocea ta. Atingerile subtile nu inseamna nimic mai mult decat obisuinte. Nimicurile sentimentale in esenta lor nu sunt decat minciuni efemere.
Nu eşti decat un erou cazut,cu o tragedie   in ontogeneza. Nu ma poti face decat sa decad, nu ma poti aduce decat la regres. Iar eu vreau sa cresc, vreau sa ma inalt.  Vreau sa imi desfac aripile si sa zbor.
Asa ca pleaca. Nu mai eşti un invingator. Nu mai eşti curajos. Te-au stricat eroule.
Te-au omorît.

             Diana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu